Usun, et tänaseks on paljudel eestlastel loodud LinkedIni konto, millega on esimene samm tehtud, küll aga on profiili täidetud vaid vähesel määral, mis kahjuks väga tulemusi ei too.
Loe MIKS ja KELLEL on üldse mõistlik LinkedIni kasutada. Ehk ei ole see platvorm üldse sulle!?
Kuna LinkedIn on rahvusvaheline platvorm, siis ei ole mõtet oma profiili teha eesti keeles – tee kas inglise keeles või kui sihid kindlat turgu nagu Hispaania, Saksamaa jne, siis kohalikus keeles (sellisel juhul pead seda keelt ka valdama).
Enne kui alustame, soovitan sul “Settings and Privacy” alt välja lülitada profiilil tehtud muudatuste kohta teavituste saatmise.
1. Vali endale sobiv profiilipilt
Pea meeles, et LinkedIn on maailma suurim B2B ärivõrgustik – pilt peab olema korrektne, viisakas ning soovituslikult ainult näost, et inimesed sind ära tunneksid.
Kõik pidudel tehtud selfie’d ja poolpaljad fotod võid jätta teiste platvormide jaoks. Vaata, millised on HEAD ja HALVAD profiilipildid.
2. Profiili koostamisel mõtle välja, missugusena sa soovid end maailmale näidata
Vasta küsimustele:
– Kes sa oled?
– Mida sa soovid teised teaksid sinust töö suhtes?
– Mis väärtust lood teistele ehk kuidas saad aidata teisi?
3. Taustapildi valimine
Kui tead, mis väärtust või sõnumit soovid maailmale jagada, siis vali ka sellele vastav taustapilt. Taustapilt võib iseloomustada sind kui isikut või seda, kus sa hetkel oled või mida teed. Kui sa töötad kuskil ettevõttes, siis mina soovitaks kasutada nendega sama taustapilti – nii saad usaldusväärsuse tekitamiseks brändi ära kasutada.
Loe, miks on taustapilt oluline (lisaks ka tasuta taustapiltide allikad).
4. Sisu ettevalmistamine
Kui Sinu profiil on tühi, siis kõige lihtsam on ette võtta Word’i dokument ja kirjutada täitmist vajavad peatükid eraldi lahti: “Headline”, “Summary” ja “Experience” – nii on Sul või professionaalsel kirjutajal lihtsam sisu muuta ja parandusi teha.
5. “Headline” ehk profiili pealkiri
See on äärmiselt oluline osa, sest sealsed sõnad tulevad välja ka otsingumootoris. 120 tähemärgiga on sul võimalik edasi anda millega sa täpselt tegeled või mida soovid teha. Mina soovitan Sul välja tuua selle, mis väärtust sa teistele pakud.
“Key Account Manager, Head of Sales, CMO, CEO”, sellised lühendid või sõnapaarid ei ütle Sinu kohta mitte midagi ja mina ei soovita sul seda kirjutada. Pigem kirjuta omadussõnu või kirjuta täpsemalt, millega sa tegeled. Kui oled “Head of Sales”, siis lisa juurde näiteks “B2B Software | Helping Companies to X”.
“Working with top 0,6% athletes to increase they performance by nutritsion I Fitness expert” või “Helping companies increase sales by SEO over 100% more sales in 6 months”.
Loetletud pealkirjad annavad sinu tegemistest hea ülevaate neile, kes sinu profiili uudistamas on.
6. “Summary” ehk kokkuvõte
Summary’s on sul kasutada 2000 tähemärki – mina ei soovita Sul väga pikka kokkuvõtet kirjutada, seega proovi kirjutada lühike ja lööv, muidu lihtsalt ei viitsita seda läbi lugeda ning jääb väga oluline osa Sinu olemusest saamata.
Kui oled super kirjutaja ja suudad lugejat põnevil hoida, siis kirjuta kasuta kasvõi kõik tähemärgid ära!
Mõned punktid, millest juhinduda, kui kirjutad Summary’t:
● Milles ma väga hea olen?
● Missugust väärtust olen loonud ettevõtetele, kus olen töötanud?
● Saavutused eelnevatel töökohtadel, mille üle oled eriti uhke – juhul kui ei ole ettevõtte sisene info, mida jagada ei tohi.
Nt: Sul olid head arengu- ja/või müüginumbrid – “3 aastaga tõime meeskonnaga ettevõttele X arv kliente”; “X aastaga aitasin ettevõttel kasvada X töötajast X töötajani, minu roll oli X”.
● Olulised on sellised WOW-muutused ja saavutused – see on koht, kus sa saad natukene oma saba liputada, kuid ei tasu ülbeks minna. Hea on hoida balanssi, kui oled saavutanud häid tulemusi, siis tavaliselt ei ole sa seda teinud üksi – tunnusta oma meeskonda, see tuleb kasuks.
● Iseloomusta seda, kuidas sa töötad või kui oled saanud tunnustada (auhinna), siis märgi see siia ära. Näita teistele, kes sa selline oled ja mis lugu sa soovid rääkida.
Kui selles osas on sul pea tühi, siis lihtsalt kirjelda, milline inimene sa oled ja mida sa teha soovid. Ehk otsid hoopis tööd või soovi teisi aidata? Pane see kõik kirja.
● Oled just ülikooli lõpetanud? Väga tore, pane kirja!
Ehk olid vabatahtlik ja tegid palju kõrvalisi projekte (näitab, et oled aktiivne)? Mis on su kirg või hobid?
Kõik eelnevalt loetletud punktid aitavad sul end teistele näidata sellisena nagu sa oled.
Tihti olen kuulnud lauset “mul ei ole mitte midagi enda korda kirjutada”, “ma ei oska ennast iseloomustada” jne. Jah, see on raske, kuid väga vajalik! Ma ei soovita piirduda ainult 1-2 lausega, sest see ei ütle ju sinu kohta mitte midagi.
Mina usun, et me kõik suudame kirjutada endast vähemalt 300-500 sõna (väike nipp: kui sa ise ei oska enda iseloomustusega kuidagi alustada, siis palu sõpra).
7. “Experience” ehk töökogemused
Ei piisa sellest, kui kirjutad lihtsalt enda CV ümber, sest see ei ütle saadud kogemuste kohta mitte midagi. Pigem võta see 5-15 minutit iga töökoha analüüsimiseks ja pane kirja: mis olid mu tööülesanded, kuidas hakkama sain ja mida antud töökohalt õppisin.
Hea on välja tuua saavutused, näiteks: tõstsin müüki iga kuu 10%, viisin läbi X projekti, valiti parimaks töötajaks, olin abiline meeskonnas, kes tegi X kampaania ja oli edukas. (Kui sul on olemas, siis pane tehtud töödest ka videod/artikli lingid juurde.)
*Kui sul töökogemust üle 10 aasta ning 5-6 erinevat töökohta, siis ei pea sa kõiki pikalt lahti kirjutama, piisab 2-3 viimasest (relevantsemast) ja ülejäänud võid seda lühidalt.
8. “Education” ehk haridus
Lisa koolid ja ülikoolid, kus käinud oled. Nii oled nähtav vanadele kooli ja ülikooli kaaslastele, kellega ammu suhelnud ei ole. Samuti saad ise vaadata, kus koolis keegi käinud on ja mis hariduse omandanud.
9. “Licenses & Certifications” ehk tunnistused ja sertifikaadid
Kui sul on omandatud mingil alal tunnistusi või litsentse, siis lisa need siia. Võib-olla oled omandanud coach’i sertifikaadi või läinud mingid tähtsad kursused? Pane kirja! See annab sulle väärtust ja lisab usaldust.
10. “Volunteer Experience” ehk kogemused vabatahtlikuna
Kui oled või oled olnud mõnes organisatsioonis vabatahtlik, siis pane see kindlasti kirja. See näitab, et oled aktiivne ühiskonna liige ja hoolid enda ümber toimuvast. See on oluline punkt usalduse kasvatamiseks.
Paljud ettevõtted ja ettevõtjad vaatavad vabatahtlikku tööd kui päris töökogemust, nt kui oled kuskil vabatahtlikuna teinud turundust, siis arvestatakse seda kui a’la Marketing Specialist’i tööd, loomulikult on sealkohal vajalik ka põhjalikum selgitus.
11. “Skills & Endorsements” ehk oskused ja nende kinnitamine
See on oluline osa, milles soovitan sul valida vähemalt 15-20 oskust, milles sa hea oled. Teised inimesed saavad neid oskusi, milles sa päriselt hea oled, ka kinnitada (endors’ida). Vali selliseid oskusi või sõnu, mida sa päriselt ka teinud oled. Kui sul väga palju kogemusi ei ole, siis vali oskuseid, milles soovid ennast arendada (sellisel juhul arenda ka neid).
Nende sõnadega tuled sa välja ka LinkedIni otsingus, mida kasutavad põhiliselt personali töötajad (HR-inimesed) värbamiseks.
Selline on LinkedIni profiili koostamise ülevaade. Ilmselgelt võtab see aega, kuid on väga oluline, et täidaksid vajalikud kohad korrektselt ja vähemalt miinimumi raames.
*Kui soovid arendada võrgustikku või leida tööd, siis pead vastavalt nendele soovidele kohandama ka enda profiili.
Küsimuste tekkimisel võta julgelt ühendust indrek@linkedinkoolitused.ee või kirjuta meile läbi veebilehe SIIN.
VAATA KA:
VIDEOÕPETUS – 11 (õpetlikku) sammu LinkedIn profiili koostamisel