linkedini algoritmid

10 olulist aspekti LinkedIn algoritmi kohta

Sinu postitusele antakse nn kvaliteedihinnang.

Kõigepealt antakse postitusele mittenähtav kvaliteedihinnang, mis proovib hinnata selle võimalikku kvaliteeti, võttes arvesse teksti ja lisatud materjale (pildid, lingid, hashtage jne).

Seejärel näidatakse seda väikesele hulgale sinu sihtgrupist, sõltumata postitamise kellaajast. Sõltuvalt kasutajate reaktsioonidest (vaatamised, kommentaarid, meeldimised) toimub automaatne hindamine, kui hästi postitus kasutajate poolt vastu võetakse. Automaatselt ei jõua sinu postitus kunagi kõikide kasutajateni, kes sind jälgivad. Mida rohkem aga postitus reaktsioone saab, seda suuremale hulgale seda edasi näidatakse.

Kuigi suure osa tööst postituse kvaliteedi hindamisel teeb ära automaatika, siis lõpuks analüüsivad sinu postitust ka inimesed, kes vajadusel korrigeerivad selle levikut.

Seega, kui sa arvad, et oled leidnud mõne triki kuidas süsteemist mööda hiilida, siis arvesta, et mõne aja möödudes võid oma postituse siiski leida kustutatute seast.


Esimene tund on kõige kriitilisem.
Mida rohkem reaktsioone (meeldimisi, kommentaare, jagamisi) sa oma postitusele esimese tunni jooksul saad, seda suurem on tõenäosus, et postitus saavutab laiema leviku.

Vaatlused on näidanud, et postitused, mis saavutavad keskmisest suurema leviku (üle 10 000 vaatamise) on kõik saanud esimese tunni jooksul vähemalt 20 reaktsiooni.

PS: Aktiivselt kommenteerijatele vastamine, aitab samuti kaasa postituse paremale levikule, seda eriti esimese tunni jooksul.


Varasemate postituste kvaliteediskoor järgmisi ei mõjuta.
Algoritmi jaoks on iga postitus uus ning varem hästi levinud postitused tulevikus eelist ei anna.

Küll aga, kasutades keelatud meetodeid (botid) või muul keelatud viisil oma postitust üles haipides võid sattuda niinimetatud black listi, mis võib tuua negatiivse tuleviku mõju.

Siiski, hästi tehtud postitused mõjutavad sinu jälgijaskonda naturaalselt ehk kasutajatel tekib harjumus, et sinu postitused omavad kasulikku sisu ja neil tekib omakorda harjumus reageerida või aeg-ajalt sinu kontot külastada.


Heaks levikuks ei ole vaja suurt võrgustikku.
Postituse väga hea leviku jaoks ei ole vaja omada tuhandeid jälgijaid. Kui sinu sisu on hea, siis algoritm hakkab seda levitama, sõltumata jälgijate arvust. Iga reaktsioon sinu postitusele on kui impulss algoritmile, mis paneb postitust üha järgmistele kasutajale näitama.

PS: Suurema leviku nimel oma postituse uuesti jagamine ei aita sind kuigi palju. Praktika on näidanud, et selliste postituste levik jääb väga nõrgaks.


Tugevaimat mõju omavad kommentaarid.
Kõige paremat mõju sinu postituse levikule omavad kommentaarid. Nende mõju on isegi tugevam kui postituste jagamised. Kommentaarid peaksid olema pikemad kui ühe või kahe sõnalised – mida täpsemalt kirjutatakse seda parem.

LinkedIn on huvitatud, et kasutajad veedaks platvormil võimalikult palju oma ajast, mistõttu näeme tihti just selliseid postitusi, kus püstitatakse mõni kõnetav küsimus – mida intrigeerivam teema, seda parem diskussioonile (oluline on ka, et diskussioon oleks relevantne sinu jälgijatele).

PS: Ka siin aitab see, kui oled ise aktiivne ja vastad oma postituse alla jäetud kommentaaridele. Nii aidata kaasa diskussiooni elus hoidmisele ja paned kasutajad oma postituse juurde tagasi pöörduma. Ole samal ajal ka ise aktiivne ja kommenteeri teiste postitusi, nii jääd teistele silma ja nad on ka ise rohkem valmis sinu postitusi kommenteerima.


Kui palju postitada?
Seda küsitakse väga tihti. See oleneb suuresti sinu postituste sisust ja kuidas sa suudad oma jälgijaid kõnetada. Kui sa suudad pakkuda sellist sisu, mis on sinu jälgijatele väärtuslik ja nad reageerivad sellele, siis võid postitada ka mitu korda päevas.

Vaatlused on aga näidanud, et tehes päevas mitu postitust, vajab iga järgnev postitus 3 korda rohkem reageerimisi, et saavutada eelmisega samaväärne levik. Kui sa siiski soovid samal päeval uuesti postitada, siis jäta postitustele vähemalt kolme tunnine vahe.

Üldine soovitus on teha mitte rohkem kui üks postitus päevas. Kvaliteet enne kvantiteeti. Soovituslik postituse pikkus on 800 tähemärki, mis on umbes 70 sõna. Hea põhimõte veel millest kinni pidada on, et 80% postitustest võiksid keskenduda väärtuse andmisele ja 20% oma toote reklaamimiseks.

Lingid, pildid ja videod postituses.
Pildi või video lisamine on väga soovitatav. Need aitavad peaaegu alati kaasa paremale levikule (oleneb ka pildi, video relevantsusest postituse üldise sisuga). Sarnaselt teiste sotsiaalmeedia platvormidega on pigem kasulikum videod alati laadida LinkedIn keskkonda, kui et kasutada mõnda välist pakkujat. Platvormilt välja viivate linkide lisamine mõjub levikule halvasti, kui sa siiski soovid kindlasti linki lisada, siis on soovitatav teha seda ise postitust kommenteerides.


Hashtagid (#).
Kasuta alati asjakohaseid hashtage! Kui kirjutad start-upidest, pane sisse #startup jne. Hashtagid on üks olulisemaid võtteid, mida LinkedInis peaks ära kasutama, et oma postituse levikule hoogu anda. Aga ära mine liiale, kasuta kuni kolme sinu jälgijatele olulist ja sinu pakutavaga seonduvat hashtagi.
Soovitatav on pigem kasutada oma nišši ja postitusega seounduvaid hashtage, kui tingimata kõige populaarsemaid. Näiteks üks mis läheb sinu brändi ja ülejäänud postituse sisuga kokku. Hashtagi kasutamine ei taga sulle automaatselt kogu selle kategooria jälgijaskonda, küll aga suunab nähtavust nende suunas – juhul kui su postitus on sellele sihtgrupile ka relevantne, mida taaskord otsustatakse nende reaktsioonide järgi!


Tagimine.
Inimeste tagimine on hea võimalus, kuidas oma postitusele rohkem tähelepanu saada. Kuid ole ettevaatlik ja tägi ainult relevantseid inimesi/ettevõtteid, kes tõenäoliselt ka sinu postitusele reageeriksid. Kui tagitav su postitusele ei reageeri või veel hullem, eemaldavad oma tagi, siis mõjub see halvasti sinu postituse levikule. Soovitatavalt ära märgi üle viie inimese ühes postituses.


Sisu, sisu ja veelkord sisu!
Ole autentne ja kaasahaarav. Arvesta, et kõik postitused käivad ühel hetkel ka toimetaja silme alt läbi ning just toimetaja on see, kes annab viimase lihvi sellele kui hästi sinu postitus levima hakkab.
Soovitatav on toota sisu, mis läheb kokku platvormi laiemate eesmärkidega: professionaalse nõu andmine, kõrge väärtusega teadmiste jagamine, karjääriotsinguga seonduv jne.

Kasuta lisaks ka visuaale, piltide ja videotega postitused töötavad alati paremini.