Tänapäeva tihedas teadmiste ühiskonnas soovime olla pidevas arengus. Selleks, et saavutada konkurentsivõimelisus, kasvada tööalaselt või miks ka mitte – omandada uusi oskusi. Endale sobiva koolituse teema valimine ei pruugigi olla see kõige keerulisem. Küll aga seisame silmitsi erinevate koolitajate valikutega. Mille alusel võtta üks ja jätta teine. Selle alusel, kes kõige rohkem ennast nähtavaks teeb? Kelle nägu kõige enam meeldib? Keda soovitas sõber?
Eks lõpuks teeb igaüks oma valiku. Lähtudes enda sisetundest. Küll aga saame me omalt poolt jagada mõningaid soovitusi. Võttes ennekõike suuna LinkedIn teenust pakkuvate koolitajate osas. Kuid kindlasti saab neid osaliselt rakendada ka muude valdkondade koolitajate filtreerimisel.
Kas koolitaja väärtused vastavad sinu omadega?
Koolitaja tausta saad hõlpsasti uurida tema LinkedIn profiili vaadates. Tutvuda jagatava sisu või ise kirjutatud artiklitega. Loe ning vaata kas see kõnetab sind. Ja kas ta on üldse sisu jaganud. Kindlasti tasub seda teha iga valdkonna koolitajate puhul. Tasub jälgida lisaks seda, kuidas on tema jälgijaskond ka reageerinud sisule. Kas see üldse jõuab ka inimesteni. See näitab tema sõna levikut ja kindlasti ka seda, kui paljud lähevad kaasa tema sisuga. Kas tal on olulist öelda.
LinkedIn profiili olukord.
Tutvudes juba koolitaja pakutava sisuga, vaata üle profiili nii öelda seisukord ehk kvaliteet. Viska kiire pilk peale tema profiili URL-le. Kas seal leidub numbreid? Nende olemasolu näitab ebaprofessionaalsust. Selle saab teha korda kiiresti ning annab väga palju usaldusväärsust juurde.
Taustapilt peaks samuti edasi andma koolitaja tööalast sisu. Armsad kiisud on kindlasti stressimaandajad aga antud keskkonnas siiski mittesobivad. Pigem olgu kasutatud kvaliteetselt turunduse materjalina.
Profiilipilt on siinkohal kindlasti ka midagi sellist, mis annab edasi tööalast olustikku. Eriti tore, kui kasutab ka video kasutamise võimalust. Visuaalidega koos peab olema läbimõeldud ka headline. Ütlema edasi koolitaja sõnumi. Väga palju ei ütle just olen koolitaja @firmast.
Kindlasti ei tasuks taustapildil kasutada headline-ga samasugust sisu. Jätab kasutamata potentsiaalse pinna, millega palju enamat öelda.
LinkedInis on ideaalne võimalus anda inimestele tagasisidet. Näiteks verbaalse testimonial kaudu. Eraldi on LinkedInis ka blokk “Skills and endorsements”. Viska ka sinna pilk peale ning vaata milliseid oskusi on inimene välja toonud ja kas neid on teiste poolt ka rõhutatud (endorsement). Annab taas hea ülevaate reaalsele olukorrale.
Töökogemuste all soovitame uurida inimese töökaaslasi. LinkedIn spetsialistina või eksperdina on kindlasti üle käidud ka ettevõtte teiste töötajate LinkedIn profiilid. Koolitajana sa ehitad küll enda isiklikku persooni brändi aga see on väga tugevalt seotud ettevõtte brändiga. Need töötavad käsikäes ning kõik peab tervikuna ühte jalga astuma. Kindlasti ei pea olema kõik profiilid viimse detailini perfektsed kuid põhilised faktorid (mida eelnevalt juba puudutasin ehk tausta- ja profiilipilt ja headline) võiksid korras olla. See kõik tekitab usaldust ja näitab kvaliteeti.
Lõpetuseks ütleme seda, et võtke LinkedIni kui online visiitkaarti, mis annab teile paberi versioonist rohkemaid võimalusi kõnetamaks potentsiaalseid koostööpartnereid, kliente või töökaaslaseid.