Alates 2015. aastast läks põhiline fookus ja energia ettevõtte Sorry as a Service ehitamisele ja arendamisele. Sellel ajal ei pidanud ma LinkedInist väga lugu. Äriprogramme läbides hakkasid järjest rohkemad inimesed rääkima LinkedInist ja ütlesid, et meil oleks seda vaja. Ma kuulasin, aga ei pannud seda väga tähele, sest keegi kunagi ei täpsustanud, et miks see platvorm siis nii oluline on ja kellele see suunatud on.
Konto oli mul tegelikult loodud juba varasemalt – ajaga oli kogunenud pea 100 kontakti, kuid midagi erilist ei tundunud seal platvormil toimuvat, seega suhtlesin ja toimetasin põhiliselt ikka Facebookis. Tihti toodi LinkedIn jälle jutuks ning paluti end seal lisada, et toimuvaga kursis hoida – tegin seda, kuid ei saanud selle vajadusest aru.
Sorry as a Service’iga õnnestus meil saada kahte erinevasse idufirma programmi: StartUp Wise Guys ja Techstars London 2015. Mõlemas programmis kohtusime üle 200 erineva mentoriga ja seda 7 kuu jooksul.
Kõik mentorid, kes polnud pärit Eestist, vaatasid meie LinkedIni profiile ning saime alati tagasisidet, et see võiks korralikult tehtud olla. Kuna tollel ajal ma sellest platvormist eriti midagi ei teadnud, siis ei pööranud ka sellele tagasisidele tähelepanu.
Minu silmad avas London Techstar’is üks äärmiselt tore Venezuela neiu, kes oli Londonisse tulnud juba 4 aastat tagasi ja nullist ehitanud endale väga võimsa võrgustiku, seda kõike läbi LinkedIni. Ta näitas tutvustas mulle erinevaid tööriistasid, mida ise kasutas ja õpetas meetodeid, kuidas tema endale uusi inimesi juurde lisas. Alles siis sain ma aru, kui võimas see platvorm tegelikult on.
Sama naisterahvas lõi mulle tutvusi väga kõrgetel positsioonidel olevate inimestega, kellest enamusega ei olnud ta isegi varem kohtunud, vaid lisanud oma võrgustikku ja luues neile väärtust – avaldades ja jagades kasulikku infot ning postitusi.
Ühe kirja kaugusel olid tal väga mõjukad inimesed, nagu näiteks Easyjet Head of Digital, mees kes vastutas 60% lennufirma käibe eest ning oli ettevõttes väga kõrgel positsioonil. Samuti teisigi põnevaid inimesi, kes aitasid meil Sorry as a Service’it kasvatada.
Nii sain ma järjest enam aru, et tegu pole lihtsalt niisama toreda platvormiga, vaid seal saab juurdepääsu sellistele inimestele, kellega ma niisama ei pruugiks kunagi kohtuda. Mõistin, et LinkedInis läbilöömiseks peab tegutsema süsteemselt ja järjepidevalt. Eriti oluline on see platvorm just idufirmadele ja ettevõtete juhtidele – rahvusvahelise koostöö arendamisel ja uude riiki minnes on see esimene koht, mida vaadatakse, mistõttu peab profiil olema korras!
Võta ette enda profiil. Kui sinu profiil on tühi, siis mida sa arvad, mis mulje see sinust jätab või missugust lugu see sinust räägib? Mis tunde tekitaks sinus kellegi palkamine, kelle CV on täiesti tühi ehk kus on kirjas ainult nimi ja eelnev töökogemus. Ebakindla? Ilmselt küll.
Tee enda profiil korda, sest see on üks põhilisemaid kohti, kust tullakse sinu kohta infot otsima. Lugu ja narratiiv, millega oma profiili üles ehitad, on äärmiselt oluline – see on minu enda õppetund idufirmat tehes, mida parandan nüüd uut ettevõtlus karjääri alustades.
Mina väga soovitan teha korda enda ja oma ettevõtte töötajate profiilid, sest see investeering tuleb kindlasti ringiga tagasi, kas uute partnerite, klientide või tulevaste töötajate nöol.
Kui Sina vajad abi enda ja/või oma töötajate profiilide korrastamisel, siis võta meiega ühendust!
Meie aitame Sinu ettevõttel luua hea esmamulje, loome korraliku LinkedIn strateegia ning seeläbi kasvatame ettevõtte müüki.